EN


V sklopu Gourmet Cupa 2018 se bo odvila tudi strokovno-izobraževalna konferenca na Ljubljanskem gradu pod taktirko Ane Roš, ki je prevzela vlogo programske vodje strokovnega dne dogodka Gourmet Cup 2018. Dotaknili se bomo predvsem dveh tematik: potenciala kulinaričnega turizma v Sloveniji ter izobraževanja in kadrovanja v gostinstvu in turizmu. Na dogodku bodo prisotni številni ugledni domači in tuji strokovnjaki ter vabljeni poslušalci. 

Ponedeljek, 29. januar 2018, Ljubljanski grad

PROGRAM STROKOVNO-IZOBRAŽEVALNE KONFERENCE

8.30 – 9.00 
Prihod udeležencev in registracija 

9.00 
Uvodni nagovor Ane Roš

Sklop 1: Potencial Slovenije kot kulinarične destinacije

9.30-9.45
Strategija trženja gastronomskega turizma v Sloveniji
Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, Slovenija

9.45-10.15
Tradicionalni vs. sodobni marketing v gastronomiji
Toni Tomašek, izvršni kreativni direktor Publicis One, Slovenija

10.15-11.00 
Poslanstvo kulinaričnih vodičev 
Justyna Adamczyk, Chief International Officer, GAULT&MILLAU INTERNATIONAL

11.00-12.00 
Okrogla miza

Gostje okrogle mize:
  • Ana Roš, najboljša kuharska mojstrica na svetu, Slovenija
  • Eva Štravs Podlogar, državna sekretarka, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Slovenija
  • Mag. Petra Stušek, direktorica Turizem Ljubljana, Slovenija
  • Toni Tomašek, kreativni direktor Publicis One
  • Justyna Adamczyk, Chief International Officer, GAULT&MILLAU INTERNATIONAL 
  • Paolo Marchi, najvplivnejši italijanski kuharski kritik in lastnik blagovne znamke  Identità Golose, Milano

Tematika okrogle mize: 
Priljubljenost Slovenije kot kulinarične države in njene prestolnice Ljubljane, kot turistične destinacije, v zadnjih letih vse bolj narašča. Poleg številnih priznanj, kot sta npr. Zelena prestolnica Evrope in Zlato jabolko, ki smo jih prejeli v zadnjem času, k priljubljenosti prav gotovo v veliki meri pripomore tudi bogata kulinarična dediščina in razvita ponudba. In zagotovo tudi dejstvo, da je Ana Roš z osvojitvijo prestižnega naziva najboljše kuharske mojstrice na svetu še dodatno pripomogla k večji prepoznavnosti Slovenije na svetovnem gastronomskem zemljevidu. Verjetno bo k dodatni prepoznavnosti močno pripomogla tudi prisotnost uveljavljenih kulinaričnih vodnikov kot je Michelin, ki je nedavno zakorakal v sosednjo Hrvaško in Gault & Millau, ki prihaja tudi v Slovenijo.

Kako velik je potencial kulinarične Slovenije, kaj Slovenija dela na področju razvoja in promocije gastronomskega turizma, kakšni so načrti in kaj bi morali narediti, so vprašanja, na katera bomo skušali odgovoriti v sklopu predavanj in okrogle mize.

12.00-12.45 
Brunch (odmor za druženje in prigrizke)

* Strokovno-izobraževalna konferenca bo potekala v angleškem jeziku. Možne so spremembe programa in govorcev. 


Sklop 2: Izobraževanje in kadrovanje v gostinstvu in turizmu

12.45-13.30 
Sodobni izzivi izobraževanja v gostinstvu
Dr. Achim Schmitt, profesor strateškega managementa in prodekan znamenite univerze Ecole Hoteliere de Laussane (EHL), Švica

13.30-14.00 
Od načrtovanja do izvedbe – realnost človeškega kapitala
Arturo Sims, Managing Director at Vantage Hospitality Consultants, Hong Kong 

14.00-15.00 
Okrogla miza

Gostje okrogle mize:
  • Ana Roš, Hiša Franko
  • Dr. Enrico Dandolo, generalni direktor skupine Gualtiero Marchesi, Milano
  • Arturo Sims, Managing Director at Vantage Hospitality Consultants, Hong Kong 
  • Dr. Achim Schmitt, profesor strateškega managementa in prodekan univerze Ecole hôtelière de Lausanne (EHL), Lausanne 
  • Dr. Maja Makovec Brenčič, Ministrica za izobraževanje, znanost in šport, Ljubljana
  • Mag. Jasna Kržin Stepišnik, direktorica Biotehniškega izobraževalnega centra Ljubljana (BIC), Ljubljana

Tematika okrogle mize: 
Zadnji statistični podatki kažejo, da je deficitarnost v dejavnosti gostinstva in turizma občutna, zanimanje mladih za ta poklic pa pada. Slovenija ima na eni strani odlično infrastrukturo za izobraževanje gostinsko/turističnih poklicev, a šole kljub temu več kot očitno ne zadovoljijo potreb na trgu dela. So za to odgovorne šole, sistem ali delodajalci?
Vse več študentov znanje išče v tujini in pogosto tam iščejo tudi prve zaposlitve. Zakaj slovenske šole ne privabijo mednarodnih študentov kljub zanimanju, ki naj bi bilo vse večje. 
Nove investicije v gostinstvu še dodatno povečujejo potrebo po zaposlenih, ki pa jih je že brez tega (pre)malo. Prav zaradi tega je potrebno na dejavnost gledati tudi iz sociološkega vidika in ne le iz pravnega in ekonomskega. V tem pogledu je gostinstvo dejavnost, kjer usposobljeni zaposleni skrbijo za zadovoljevanje potreb, želja in pričakovanj drugih gostov po hrani, pijači, počitku, sprostitvi itd. Vloga človeka (kot izvajalca in gosta) je v tem smislu ključna in nenadomestljiva. (Vir: Generacije mladih in oglasi za deficitarne gostinske poklice, Metod Šuligoj)
V sklopu okrogle mize bomo z gosti izpostavili vprašanja, ki bremenijo področje izobraževanja in kadrovanja v gostinstvu ter si ogledali primere dobrih praks izobraževanja in zaposlovanja tako domačih kot tudi tujih podjetij, hkrati pa poskušali slediti filozofiji, ki temelji na treh stebrih: »the Art of Operations, The Passion for Guests and The Science of Business which together blend in the formula to success.«

15.00 
Mreženje

* Strokovno-izobraževalna konferenca bo potekala v angleškem jeziku. Možne so spremembe programa in govorcev.